Friday, November 21, 2008

Cerit paling hot, lebih hot dari kisah Norman, Abby dan Memey...(siri bersembang letup)

MEDIA: Sepanjang berada dalam tahanan apa yang anda bayangkan?

ABDUL RAZAK: Sejak saya ditahan pada November 2006, banyak perkara diperkatakan pelbagai pihak, termasuk pembohongan dan tanggapan tidak berasas yang dijadikan asas, kononnya dikatakan kebenaran.

Kebenaran sebenar sudah tidak lagi menjadi penting, seolah-olah tiada siapa yang berminat lagi untuk mengetahui perkara sebenar.

Beberapa pihak membuat usaha bersepadu untuk memutarbelitkan kisah sebenar sehingga menjadi timbunan sampah-sarap. Pembohongan cepat sekali memintas kebenaran.

Saya sendiri terperanjat menyaksikan bagaimana kes saya digembar-gemburkan sebegitu liar dan orang yang tidak tahu menahu muncul di tengah persoalan dan berjaya memesongkan pandangan ramai orang. Ramai ikut serta dan terbawa dengan perbuatan tidak benar.

Yang tidak bersalah menjadi mangsa, sementara yang berdusta bermaharajalela. Orang ramai mudah diperdaya dan mereka percaya apa yang ingin mereka percaya tanpa menghiraukan kebenaran.

(petikan akhbar Harian Metro Jumaat, 21 November 2008)


ape kes tanye lain jwb lain..??

jwb la terbayang nasik lauk sardin ke...
bini kesorangan malam jemaat ke...

13 comments:

rOhock said...

dia hilang ingatan masa kene tibai kot dalam jel..

@tune® said...

ala..biasela tuh...

Rajuna said...

metafora lu tau metafora tak? hihhihihi..apasal banyak kasut hi-cut ni? rock kapak ke d-beat ni? haha

Yana Ismail said...

huhu..napa la dia tk jwb nasi dgn gulai lemak cili padi ke ;P

Salam ziarah~

mrblind said...

hahahaa..putar belit alam

tasekM said...

ada fius rosak tu... ha ha.

l.i.f.e said...

entah apa yg dia bayangkan sebenarnya tak tau lah. pening tak abis lagi tu

poyotito said...

norman tu elok di karatekan aje

apek terror said...

memey dgn gua la lu nk kene pepah ker nie?

Darab Dua said...

mende tak tak berapa stabil dh tuh.
haha~

zairi said...

pecah kaca,
pecah gelas,
sudah baca,
harap balas?

bukan dah pecah kena ganti balik ke?

KARKADEWA said...

rohock,
gua pon syak semcm la..

@tune,
tapi gua x biase lg..

rajuna,
matmorfosis...??
klu gua nak shuffle..??

princess liyana,
sbb tu bkn mknan peberet die...

mrbind,
tu namenye manusia..
haha..

tasikmerah,
overload hape..??

life,
pening kene penampaq ngan slipar hape..??

poyotitos,
haha..hadoi..
norman2...

apek,
bkn lu ngan scha yahya ke..??

darab dua,
haha..
gua pon syak mcm2 la..

zairi,
salah tu...
dah pecah kire jual..
"once broken consider sold" kan..??

Antusabun said...

haha...ngigau lagi tu. Dia ingat dia siti nurhaliza ke?