Friday, December 26, 2008

Kawan sama - sama gembira senang dicari, kawan sama - sama sedih hilang entah kemana. Hidup sepi bagai cengkerik di tengah padang pasir

Dahulu semase baru nak meningkat zaman baligh emak selalu berpesan...


"kito ni bilo dah bosar kono ingat jaso - jaso org kek kito..Bilo sonang jangan nak menyombong tak tontu halo...omak tak nak anak - anak omak buek bondo bukan - bukan...malu kek ketuo kampong tu ha..anak - anak dio sumo elok - elok"


dan pada saat itu aku dah tanam keazaman nak jadi orang paling berguna yang mak aku pernah kenal. Bukannya mulia sangat sampai jadi tok imam masjid negara, tapi seorang yang boleh mak aku banggakan bila duduk - duduk bersosial dengan ahli - ahli persatuan mengumpat kawasan aku...


**********

sekarang umur aku dah mencecah tahap simpan-duit-nak-kahwin tapi aku still macam zaman - zaman masa nak baligh...

masa depan aku still kabur...
lebih teruk dari tahap index jerebu kat Malaysia....


**********


aku punya impian macam orang - orang lain..
nak jadi kaya...
ada kereta mewah...
rumah besar..
kerja bagus - bagus..

bila tengok orang - orang macam ni terdetik rasa dengki dalam hati..
kenape aku tak boleh jadi macam mereka?
apa beza aku dengan mereka?
mereka makan nasi juga...bukan cengkerik goreng atau biawak rebus...


**********


sekarang kau lihat aku....
dah pakai kereta buatan Malaysia paling gah...
isap rokok dunhill 20....
pakai baju smart...
kehulu kehilir bawak briefcast.....
aku nak kau merasa kemewahan yang aku kecapi sekarang....



"so, senang je...bila kau dah masuk bawah aku, yang kau perlu buat hanya cari 3 orang lagi bawah kau dan mase tu profit kau akan bertambah bla....bla.....bla....bla...."

"Err....Min...aku kene balik la sebab besok mak aku suruh bangun pagi pergi pasar beli santan..."

aku cube susun - susun ayat nak lari

"sabar la sikit lagi...kejap lagi kawan - kawan aku datang boleh kau tau lbh lanjut.."

"Err...takpe la...aku da lambat ni...kang mak aku kunci pintu tak bole masok rumah...jumpe lain kali je la...bayarkan air aku ni skali ek..."

"Err...aku takde duit kecik la...kau bayar la dulu...nnti mggu dpn jumpe aku belanje kau.."



Pundek..!!!sumpah minggu depan kau dah takde dalam list talipon bimbit aku...!!!




11 comments:

suya said...

mule2 bace cam nak nanges...mcm tgk derama raya foziah nawi...

Rajuna said...

u r so punk rock!

a.b geldofg said...

hehehehhe bst juga

Anonymous said...

mlm..??

usah percaya...buang masa..

kejar cita2 dgn usaha sendiri lagi baik...

Adexx Boxx said...

hahahahaha betul la kata SUYA...

mula2 baca aku sedih la sebentar membayangkan anak ketua kampung a.k.a JKKK aku yang dah pakai BMW X5 sebab kawin ngn anak datuk sedangkan aku masih berangan nak kena kawin ngn pakcik hampir sebaya pak aku tapi bukan DATO' tue.....

sekali baca selit MLM la plak...cittt baik aku kawin pakcik yang sebaya pak aku tue....dari join MLM..sangat serabut..!!

mrblind said...

hahaha..mlm tak jalan..lu nak jalan mudah..lu aim mana anak dato..tapi lu kena ada rupa la..hahaha..

RY said...

haha...

aku pun pernah kena ngan mlm nih dan pernah jugak buat entry dulu..

hihi..

diorang jahat kan? xpasal kita jadi penipu..huhu..

pentakde said...

kuang kuang kuangggg....dunia semuaaaa niiiiii

ijan said...

haha... kalo xde duit kecik patutnye ajak la g minum kat tpt yg mahal2...

penyamun...

KARKADEWA said...

suya,
gua tulis pon da nanges2...
berdebo je nak tulis...

rajuna,
yeah..!!
tapi gua into dangdut lebih...

ab geldofg,
hape yg bestnye mlm...
gile sakit ati wei...!!!

akim,
tu la pasal....
gua mmg setuju dgn lu...

adex kawanboxx,
haha...
gile wey kawen dgn datok...
mane nak dapt zuriat...
monopos hape...
haha...

mrblind,
haha...
gua ade la sikit iras2 brad pit tgh tahan berak...

razor,
tu la pasal..
mak gua x pernah ajar menipu...
tak pasal2 da berdose...
haish...

pentakde,
duniawi...
harap dijuahkan...
haha..

sultan,
penipu+penyamun+pembelit...
kawan2 sindri pon nak makan ke..??
haish....

vidadarisakura said...

adui..
paling aku lemah laa kawan yg x penah2 jumpa n x penah2 peramah tetiba bawak kuar..
kompom niat nda baik..
cesh!