Friday, February 20, 2009

Mencegah lebih baik dari mengubati

Seminggu di hospital. Masuk air. Keluar air. Tangan kurus lidi naik kembung besar penumbuk Sazali Samad. Bonzer kelab malam segan - segan nak tegur. Salah tegur berebut gigi masuk dalam perut.

Rumah serupa sarang penagih. Memang favourite tempat lepak parasit perosak. Dijemput bakal mak mertua menjengah, confident belum kenal hati budi dah kena reject. Belum cerita pasal laman depan rumah. Hutan simpan Taman Negara dah hampir gondol. Kalau pak menteri pening kepala pembalakan haram boleh datang ambil sikit ternak lalang dekat sana. Untung - untung boleh cover mana yang dah botak. Kadang - kadang licik benar aku ni ngalah Pak Menteri.


********

Sudah!
Besok kalau kau tak tebas lalang tu dan bersih semua sampah kat luar aku tebas kepala kau gantung kat depan gate!


********

ah!
baru chikungunya, belum AIDS!


p/s: rumah lu pun lebih kurang gua la!kasi turun sewa la baru gua tebas lalang ni!poodaaah!

18 comments:

Antusabun said...

Ceh..Kalau ko kena aids lagi naya la. Kot dah sampai masuk air kuar air tu kira dah berat la...tebas lalang pun malas

suya said...

eer ko kene cikunya?

mrblind said...

jangan main-main weh..tebas je lalang tu..boleh juga pahala tolong tuan rumah..

macha_sezs said...

fuii...ini penyakit memang bahaya wehh.. sengal2 badan rasa nak langgar lori je..

mak enon said...

woh kene CIKGUnya?

@tune® said...

tu la degil

paiseh said...

gile garang tuan umah.....
pe lagi.. sabotaj je laa..!

reverie said...

title sudah memberi jawapan samada kao patut tebas atau tidak. Tak begitu?

Deeno said...

gahaha.gua kenal benar lokasi tesebut.
tapi gua bkn parasit,gua tak bwk hussien,cume menambahkn populasi kaum jek.
kekadang dtg,tuan rumah pon tadak,tetamu lain plak ada.pelik aku.
takpe,lenkali gua datang wat bbq ikan ngan udang.
parah beb nak tebas smer tuh,koman2 kne panggil satu kampung usahakan.
pergh..damai beb.

tasekM said...

lu baik2 makcik gua mula2 kena chikugunya. lepas tu denggi pulak... haih~


.

Sxfura Yxsmin said...

cikukunyah?

eliza said...

dah tebas blum lalang tu?

sutera putih bertukar pink,,, said...

sila tebas lalang anda....!!!!
ops...
salam...

BudAk hijAu said...

chikungunya...?erkkkk....

Anonymous said...

chikungunya..??

kronik ka..??

vidadarisakura said...

tolong aku mencegah weh!

hee

Rajuna said...

kebersihan adalah milik setiap insan, bukan tuan rumah je. faham?

@tune® said...

hihih
get well soon ye