Thursday, September 4, 2008

MEE REBUS HAJI YUSOP GILE MENENDANG

Puase berlalu seperti biasa walaupun kebanyakan hari yang aku lalui diisi penuh dengan perkara2 yang menggunakan kudrat yang banyak...
Minami (bukan nama sebenar), salah seorang manusia yang aku kenal cukup lame dengan perangai yang susah nak puasa penuh walaupun tak pernah mengalami period...
Mungkin metabolasi kitaran pemakanan harian beliau tidak menepati kriteria seorang yang mampu menahan lapar dan dahaga walaupon diacukan pistol di dahi dalam pemaksaan untuk berpuasa...

Tahun ni aku sungguh terkejut dengan statement yang terpacul dari mulut beliau yang "Aku ingat nak pose penuh la tahun ni"...
Aku rasakan yang dunia ni macam dah sampai kehujung hayat. Seram sehingga aku tak mampu nak berak selama 2 hari...

Hari pertama berpuasa memang mencabar jiwa, lebih2 lagi bagi anak2 yang baru nak belajar puasa selepas disogok ibu bapa dengan ganjaran yang lumayan...
Pastinya bukan Tora dan Ding Dang...


Minami - Aku terkorek idong la...agak2 ko batal ke..??


Aku - Alah, bukan sengaje pon...tak batal...


selang beberape minit,


Minami - Aku terkorek lagi la idong ni...

Aku - takpe la..bukan sengaje....ko jangan layankan sangat idong ko tu...


selang beberape minit lagi,


Minami - Aku asyik terkorek idong je la...tension btol aku...drp aku asyik terkorek je, baik aku mkn Meggi perase Tom Yam...


sambil berlalu berbekalkan sepaket Meggi perase Tom Yam ke dapur...

13 comments:

Christina Y. said...

lol... korek hidung batal puasa? now only i know. hahaha

ijan said...

patutnye ko suro je minami tu mkn je taik hidung dia tu. haha...

ceh... alasan... alasan...

Ayu Hasman said...

hahaha..pe kene mengena ngan mee rebus..

perrghhh telan air liur i bace..
dah lame x mkn maggi :D

Anonymous said...

maner mee rebus nyer? aduh mianami tu kan... xkuat la...

KARKADEWA said...

venus,
segale rongga yg terbuke bile dikerok dgn sengaje, nescaye terbatal la pose...

sultan,
tu la...gua ingat lain kali nak kumpol sume taik idong die pas2 kasi sumbat dlm mulut skali round....
perghhh....

are you?,
bulan2 pose ni biskot kering pon jadi ketam masak cili api...

lol,
xkuat hape tu...??
tenage batin..??
haha...

Ojie said...

haih entri2 mcm nih buat aku xlalu nk mkn..aritu entri yoshz buat aku rasa xlalu nak sahur..ni kang xlalu buka pulak..huhu..mana bleh cenggini..kang cekelat aku expired pulak..

Paula said...

alasan semata-mata..aku sapot sultan, suh die mkn jer taik idong je. byk songeh..

KARKADEWA said...

ojie,
haha..
yosh pye lagi terok..
aku pon x lalu nak makan..
cokelat expired xpe..bg kat aku..
xde hal la tu sume...x haram kan..??
hehe...

paula,
nnti aku try...klu die xnk nak wat camne...??pakse sakit babe...
haha...

2ndCyllinder said...

terkorek taik idong, x batal r pose..termakan taik idong br batal pose and batal keahlian akil baligh

KARKADEWA said...

ye ke..??
naifnye saye...
wak lu...
haha....

poyotito said...

macam setan dowh tajuk entri lu

man_helang said...

aku dah scan entri ko nih...takde satu ayt pun berkenaan mahupun yg bersangkut paut dgn mee rebus haji yusop yg gile menendang tu seperti yg dinyatakan didalam tajuk permulaannya...(ceh gle skema...)

KARKADEWA said...

poyotito's,
persetankan semua itu...

man helang,
saje je nak bagi lu terliur skit bulan pose nih...