Friday, September 5, 2008

WANTED ALIVE!!!


Nampak gagah kan..??

Nama : Kumai
Spesis : Ayam Kampung
Warna : Brown Metallic
Umur : 2 minggu 3 hari
Saiz : 3cm height 5cm width
Kali terakhir dijumpai : Bermain di dalam baldi berwarna hijau
Suspek : Lelaki separuh umur, berkopiah, bercermin mata bulat, berjanggut, atau lebih dikenali sebagai 'Adik Mikel'
Motif Penculikan : Masih dalam siasatan pihak berwajib


Seperti yang kita semua sedia maklum, kes penculikan kanak2 kian berleluasa seiring dengan pembangunan infrastruktur negara mahupun kesan paras suhu global. Dalam hal begini banyak pihak saling menuding jari cuba mengelak daripada menanggung beban dan tanggungjawab dalam menangani gejala sosial tersebut.

Siapa yang perlu dipersalahkan...??
Adakah mereka dan keluarga mereka..??
Atau pihak jkk kampung...??
atau ketua kampung itu sendiri..??
jiran tetangga..??
pak guard...??
cikgu sekolah...??
polis..??
bomba..??
tok mudim..??
penjual goreng pisang..??

Saya disini bukan cuba merungkai semua persoalan diatas tetapi sebagai insan perihatin ingin mengingatkan kita sesame manusia supaya dalam soal keselamatan anak2 mahupan binatang peliharaan adalah menjadi 1st priority (betul ke eja..??) bagi menjamin pertumbuhan carta organisasi kekeluargaan daripada terbantut...



p/s:
sebona eh den nak ekau sumo tolong carik anak ayam ni ha...
dah sebulan lobeh den carik tak jumpo2....
baru ingat nak sombolih buek rendang time ghayo nanti...
hangin botu la den kek pencurik ni...!!!!
pulang balik weiii....!!!!!

17 comments:

Christina Y. said...

how cd u sembelih tht ciken? tht ciken is so cute...

182 said...

kalau sebulan lebih dah ilang memang ko takkan jumpa, anak ayam tu dah jadi bapak ayam..

Paula said...

anak ayam tu nama kumai?? mauhauhauhuahuahuahuahu!!! funny na.. sian kat ko.. nmpk sgt anak ayam tu tak suke kat ko, aku rase bkn kene culik, lari dr umah tu, confirm!

tasekM said...

ayam kau itu telah aku sembelih utk buat kari kepala ayam... harap maklum.. :)



ziarah ke rumah kamu.

intan izani said...

sape la culik anak ayam tu ek
jahat betul
hehe

S.YanaZ said...

Wow!
Mcm pakai gogel Amy SEARCH Enche A(nama sebenar)itu...kan!kan!

l.i.f.e said...

hah! ni aku nak marah ni...apa ke bengong sangat dah sebulan carik anak ayam.
dah tentu lah dia dah jadi ayam teruna weihhh
:P

Rajuna said...

aku ingat ia sudah menjadi nugget!

KARKADEWA said...

venus,
ish...i masih berperi kebinatangan lagi...
tggu besar la...
cute kan..??

182,
tu la...
nak kene buat ujian DNA dulu ke..??

paula,
aish...tiap2 ari aku bagi makan nasi gorng ayam...mahal tu...aku pon makan dedak je..

tasikmerah,
oi...ganti balik ayam gua...da lame gua usha ayam tu lu plak yg dapat...xkn raye gua nak makan rendang biawak..??

intan zura,
mmg jht btol...babab karang...hehe..

cikgu s.yanaz,
bukan macam, mmg pon...

life,
ayam teruna la best..bole jodohkan dgn ayam dara...

rajuna,
huish...syarikat mane ambik die bekerje..??

Anonymous said...

bukan arituh aku tgk anak ayam ni da kene sembelih kew

Kikuri-hime said...

Kalu da sebulan ilang, alamatnye buat kenduri arwah ajelaaa... muga2 roh beliau (kumai) dicucuri rahmat. AMIN!

Diana Ishak said...

ayam cinonet macam tu ko nak buat rendang? lepas buang bulu, buang kepala, buang kulit, ko dapat bontot je okkkk.

dzul said...

mungkin anak ayam tu dah lama jadi sisa kumuh biawak tak pun lang sewah..

usaha lagi mencari..ajal maut anak ayam..bukan kita yg tentukan..

man_helang said...

aku bila baca komen dzul jek...trus blank tak tau nak komen ape dah...ha ha

KARKADEWA said...

moi koma,
tu anak ayam ketuo kg...

kikuri-hime,
hadoiyai...
bagila gua smgt skit dlm misi pencarian ni....

green apple,
bontot pon gua sebat hape...
haha...
gua kompen skang ni beliau dah jadi ayam teruna...

dzul,
mungkin jugak...
kwsan rumah gua ni pon byk biawak...
ngeee...

man helang,
no komen la...
haha...

yoshz said...

ni mesti rajuna dah gigit dia..
pergi panggil polis.

KARKADEWA said...

enche pulis...!!!
tulun...tulun...!!!