Tuesday, January 27, 2009

Malu bertanya sesat jalan. Bodoh sombong mengalahkan sang monyet!

Malaysia memang salah sebuah negara yang berbilang agama, bangsa, kaum, suku sakat, warna kulit, dan negara. Ya. Anda tidak salah baca. NEGARA. Kalau dah pelbagai tu, perayaan pun turut berkadar terus dengan kepelbagaian jenis macam manusia. Tahun Baharu Cina baru - baru ini juga tidak terkecuali nikmatnya dirasai.

Baru - baru ini juga aku dipaksa oleh seorg sahabat untuk menemaninya pergi ke salah sebuah pusat membeli belah yang boleh kira ternama jugak la. Shoping raya cina katanya. Gaji gomen dah masuk mencurah - curah la tu. Haish...

Tujuan utama kami adalah untuk mencari talifon mudah alih berjenama yang kalau dibimbit di tangan akan membawa hasad dengki yang tinggi kepada orang lain. Ya. Jangan mula untuk mencemuh. Beliau memang begitu. Up-to-date katanya.

Selepas melakukan tawaf yang ke 3 kali, barulah sahabat aku ini berpuas hati dan telah bertekad untuk memilih kedai Lim Tat (owner kedai) sebagai tempat pembuangan duit. Beliau telah berjaya menghabiskan duit hasil titik air liur basi (OT penipu!) yang dikumpul selama sebulan dalam masa tidak lebih dari 45 minit. Masih amatur bukan? Model ini yang telah memikat hati beliau. Memang up-to-date!



"Fuh!mmg uptodate la ko lepas ni...jalan pon dah x pandang bwh...melangit tak hingat!"

"Hah!mesti la..ko ingat aku ni kampung sgt ke?tak la macam ko...duit ade kedekut...33 sekupang tu jugak la yg ko agungkan.."

"Oit Sin!ckp baik - baik sikit...ni la henset yg byk jase ngan aku...1st gaji dulu ni wei!"

"Haha..jgn la marah...aku gurau je...ok..lps ni aku belanje ko makan pizza..tapi sebelum tu ko kene tolong aku..."

"Hah!ape dia?"

"Tolong ajar aku mcm mane nak 3G...ala..yg video call tuh..bole la tgk-tgk awek muke baru bangun tido...hehehe..."

"PUNGGUK HANG!"




p/s: up-to-date sangat la kau ni Sin! nak beli henset tanye la dulu nak spec camne...ni men redah je...nasib baik lu blanje gua pizza...kalau tak gua dah humban lu jatuh gaung!huh!

29 comments:

2ndCyllinder said...

kedai Lim Tat memang menjual hpon yg berjenama terkini jer..

Darkkadabra said...

aku tak langsung tak berkenan dgn multi function handpen..

asal buleh kal dan terime sms sudeh..

vidadarisakura said...

up tp date shiALL!


hee

Antusabun said...

laaa..takda la bandar mana pun member lu tu. kampung la jugak ye..hahaha

RY said...

aku pakai 3310 je..haih...

mrblind said...

bak mari gua nak ajar 3g..

Al Hadi said...

haih~ lagi banyak function, lagi cepat hang. baik guna handset lama jer...

mak enon said...

kalo ade duet pn aku beli..
malangnye..fon bukak katup je la menemani aku smp keje nnti..

l.i.f.e said...

heh! budak skolah memang nak henset yg canggih2 belaka. ngalahkan kami yg dah kerja lama2 ni

apek terror said...

nie macam hp lu la....

hzrh said...

uptodate benar tuhh..
tkpe2,seb baik ade pizza kann??
xD

tasekM said...

33 sekupang buih 3g tak? hehehehe...


.

CIVIC Power said...

hahaha
Salam Singgah,
Ate yoep biler pulok nak tukar enset nih..

MaSHee said...

Aku xder hp..pakai phone public jer..

@tune® said...

disalah gunakan da ni

BudAk hijAu said...

hahahhha..xley blah mbr lu eh!
sekeh bru die au...

rose emely said...

huhuhu...
li canggih2 tapi tak reti guna...
haru jugak nih. seb baek yg gune 33skupang lagi terer...

Rajuna said...

aku asal boleh dengar lagu2 harok pun dah ok dah. 3g nak buat apa. bosan ah. tak ada privasi doh.

anilrah said...

i got a new handphone. heheh. best gile video call

SisFaana said...

hahaha...mmg haptodet habes tu... ;p

reverie said...

apekah erti terkini dalam bidang handphone ni? Hari ni beli, esok keluar model baru dah. Membe kao ada cita2 dan visi. Bagus lah. Haha.

aku link blog ni.
tgk2 blog aku. moh2.

www.reveriemalaya.blogspot.com

Anonymous said...

aku pki 1110 je...abis cool da tuh aku rasa...

a.b geldofg said...

hp made in balakong ke

California Roll said...

hauta kawan mu tu....
tapi hang ajar dia tak?
xpe jgn kedekut ilmu beb

alif-mikail said...

wa.. macam up to date...

KARKADEWA said...

2nd,
a'ah..yg lame sume sold out!

darkk,
gua pon same..

vidadarisakura,
gile2 up!

antusabun,
dah lebih ulu dari ulu bertam..

razor,
gimme 5!

KARKADEWA said...

mrblind,
ajar pakai pelempang gua ingat..

pengejar masa,
tu la..
last2 rosak mcm tu je..x berbaloi..

ting tong,
ade duet simpan beli rumah lg baik..
haha..

life,
budak zmn skrang dah mcm2..

apek,
gua 3310 old timer beb..

this.is.not.me,
gile kenyang!

KARKADEWA said...

tasik,
buleh je...
hantok kat kepale amjing namblas kali..
haha...

civic,
tggu kome belikan la yop!
heh!

aku.dia.kamu,
kalau buleh bwk jln2 aku pon pki..

tooney,
teknologi mmg gitu...

KARKADEWA said...

budak hijau,
silakan..

rose emely,
rmi dah ckp mcm tu...
heh!

rajuna,
tu la...agak2 tyme berak pon mau 3g...

anilrah,
tau guna tak?
haha

Mee Chee,
huptodet la sgt!
hehe..

revrie,
btol2..
thanks..

akim,
gile kool!

ab,
tu cap nokla!

california,
musti la...

alif,
sgt up to date!
haha