Monday, January 26, 2009

Lepaskan tanganmu jikalau aku bukan yang kau cari. Tangan itu aku perlu untuk mencebok punggung.

Zaman sekarang ramai yang cakap susah nak cari kerja. Kalau lepasan UK pun belum tentu nak kerja sejuk - sejuk bawah aircond. Tapi aku percaya pada rezeki tuhan.

Mat Rapi (memang bukan nama sebenar) bukan calang - calang punya musibat. Hanya berbekalkan sijil berhenti sekolah darjah enam dan lesen cukai jalan tamat tempoh, beliau berjaya mengembangkan empayar jualan pisang goreng di daerah Pilah. Bukan main - main punya pisang. Sekali cuba pasti terangkat!

Dulu Mat Rapi biasa - biasa saja. Kerja dia lebih berat kepada tidur siang dan mengayat power anak ketua kampung. Haram tak pernah sangkut pun.

Nak dipendekkan cerita, Mat Rapi pernah mengura - urakan hasrat beliau nak mengembangkan empayar di KL nun. Nak naik taraf saing - saing otai burger gamaknya.



"Aku dah nampak potensi pisang goreng aku ni. Macam boleh pergi jauh"

"Memang bole je Mat Rapi...yang penting tekad dan usaha tu kene ade"

"Ekau ni baguih dok ada la...kawan mcm ko la yg aku perlukan...baru bersemangat..."

"Jadi, bile agak - agak ko nak turun KL?"

"Bile aku ckp nak turun?"

"dah tu?mcm mane nak kembangkan cite - cite kalau duduk kat sini je..."

"tu angan - angan je....setiap cite - cite bermula dgn angan - angan...agak - agak ko berape lame angan - angan ni nak jadi cite -cite?"




cait!
duduk berangan je sampai kiamat pon lagu tu!


p/s: Mat Rapi tetap dgn angan2 die smpi skrang...gua pon heran...duit bkn main byk...kedekut bebeno nak p kl...brape sen sgt la tiket bas tu weyh!

16 comments:

paiseh said...

Mat Rapi.. seRAPI namanya.. kemahen berkira.. hakhakhakhak..!!

anilrah said...

jual goreng pisang je? baik jual kek pisang!

macha_sezs said...

ini lah melayu ...

haishhh....

RY said...

dia tak tau jln2 kt kl kut..


positif2..hehe

@tune® said...

gud lak mat rapi!!

all the best!!

mak enon said...

sikit2 lame2 jadik bukit..kan?

vidadarisakura said...

cesh~
aku pun bole berangan cammni..hee

Rajuna said...

mat rapi,
kat kl banyak awek seksi.
tak dapat kapel, dapat tengok pun jadiklah.

Anonymous said...

meh bawak sample goreng pisang mat rapi tuh...aku try komersialkn..

*pil.tahan.sakit* said...

tak konfiden kot tu yang tak mai kl tu..

Isumaru said...

i suka mat rapi~

mat rapi harap2 jd suami cepat2 :P

bukan suami aku aa tapi

Al Hadi said...

Mat Rapi patut dilempang

kamarul arifin said...

mat rapi sebelah umah aku tuh tak jadi tokei goreng pisang.tp jadi tokei reban itik..realiti nih..

KARKADEWA said...

paiseh,
tu la pasal..
haji bakhil!

anilrah,
same2 kaye...

macha,
melayu tipikal

razor,
haha...
aku pun syak positif mcm tu..

tooney,
mat rapi ucap thanks..

KARKADEWA said...

ting tong,
jadi bukit lame2 gondol jugak..

vidadarisakura,
haha..
sume pun mcm tu..

rajuna,
btol mat rapi weyh!
rugi!

akim,
sampai kat ko dah basi la..

i.am.me.for.myself,
gaya lebih konfiden

KARKADEWA said...

[sMa],
mat rapi not available..
haha..

pengejar masa,
gua tak berani..
lengan besar balak!

jeffry,
kacip la tuh..
bisnesman..